Tým pro e-shop Logopedie s úsměvem – jak jinak než s úsměvem.
Mgr. Martina Kolmanová

klinická logopedka a autorka projektu
Logopedie s úsměvem
Jsem klinická logopedka a zakladatelka projektu Logopedie s úsměvem. Provozuji webové stránky o logopedii www.martinakolmanova.cz, facebook fun page Logopedie s úsměvem a pravidelně vydávám e-booky o logopedii.
V roce 2016 jsem otevřela první online kurz pro předškoláky v České republice S Jonášem do školy a spustila jsem provoz e-shopu s pracovními materiály určenými zejména pro logopedii.
Své více než desetileté odborné zkušenosti jsem obohatila také o zkušenosti nejcennější, rodičovské. Jsem maminkou tří skvělých dětí Prokopa, Jonáše a Beaty, které mě, stejně jako moji klienti, neustále inspirují pro tvorbu pracovních materiálů. Více o mně zde.
Ing. Veronika Kašovská

grafička a web designérka, autorka všech těch krásných a originálních obrázků
Jsem grafička a web designérka žijící na volné noze. Mám několikaleté zkušenosti s tvorbou webových stránek a grafických materiálů pro různé klienty.
V roce 2014 jsem dokončila magisterské studium a získala inženýrský titul z oboru Informatiky na Vysoké škole Báňské v Ostravě. Věnuju se ale hlavně grafice a ve svém volném čase ráda tvořím ilustrace pro děti. Jsem maminkou malého Oliverka.
V projektu Logopedie s úsměvem navrhuji a vytvářím obrázkový materiál a šablony všech produktů, které najdete v našem e-shopu a také v online kurzu S Jonášem do školy.
Mgr. Kateřina Pinkasová

pracuje na tom, aby e-shop skvěle fungoval a rozesílá objednávky
Působím jako lektorka angličtiny a češtiny pro cizince.
Kromě výuky jazyků pracuji v centru pro seniory s demencí, kde vytvářím metodiku péče založenou na principech Montessori pedagogiky, a předávám své zkušenosti jako lektorka akreditovaných kurzů pro profesionální i neformální pečující.
V projektu Logopedie s úsměvem se věnuji testování produktů při výuce jazyků a expedici objednávek.
Bc. Michaela Mráčková

jazyková korektorka, která pečuje o jazykovou kvalitu našich produktů
Začátkem roku 2017 jsem dokončila bakalářské studium českého jazyka a literatury na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Jsou mi blízké obory, které se s jazykem prolínají - psycholingvistika, neurolingvistika, sociolingvistika a s nimi i související logopedie.
Kromě vlastního studia jazyka na univerzitě jsem se o češtině dozvěděla spoustu zajímavostí v kontaktu s jejími mluvčími různého věku, sociálního i geografického původu. Jako lektorka češtiny jsem pomáhala žákům základních škol s testy na víceletá gymnázia nebo střední školy a také cizincům žijícím v Praze s vylepšením jejich znalosti české gramatiky.
Přestože momentálně žiji v zahraničí, ráda bych se dál věnovala české jazykové kultuře, ať už korekturami pro projekt Logopedie s úsměvem, překlady pro místní firmy nebo výukou českých dětí v anglofonním prostředí.
A jak to všechno začalo...
Jako klinická logopedka s více než desetiletou praxí jsem měla možnost pracovat s dětmi s různým typem postižení, ale také s dětmi zdravými. U dětí s postižením bývá terapie intenzivní, náročná, trvá i několik let než se dítě naučí hlásku správně vyslovit a někdy se to nemusí podařit vůbec.
Dlouhodobě jsem narážela v praxi na to, že nemám dostatek pomůcek a pracovních listů pro práci na jedné hlásce. Když jsem chtěla např. nacvičovat rozpoznání hlásky L na začátku slova, našla jsem k tomu jeden pracovní list. Ale dětem tato dovednost trvala třeba i několik měsíců, než se ji naučily. Musela jsem tedy kreativně vymýšlet, jak tuto dovednost různým způsobem procvičovat.
KOMPLEXNÍ PŘÍSTUP K DÍTĚTI
Ve své praxi jsem si proto pomůcky vyráběla mnohdy sama, podle svých potřeb, přímo na míru dítěti, se kterým jsem pracovala. Čerpala jsem z dostupných pomůcek, ale také vymýšlela další úkoly a hledala jsem možnosti, jak hlásku různým způsobem procvičovat. Až jsem se dopracovala ke komplexnímu terapeutickému přístupu rozvoje jazykových dovedností dětí. Své zkušenosti jsem vložila do dvou e-booků Logopedie na doma 1. díl výslovnost a Logopedie na doma 2. díl - Sluchové vnímání. Tenkrát jsem ale netušila, že budu mít příležitost teorii spojit přímo s praxí...
Komplexní přístup mě naučily právě děti s postižením, které mají kromě výslovnosti narušené také další prvky jazyka: schopnost správně tvořit věty, uchopovat slovní zásobu, používat gramatické prvky jazyka, oslabené zrakové a sluchové vnímání, paměť i pozornost.
V terapii je nutné věnovat pozornost také těmto dovednostem. Stejné postupy jsem pak začala používat i u dětí zdravých a všimla jsem si, že terapie je pro ně zábavnější, efektivnější. Děti kolikrát ani neví, že procvičují správnou výslovnost, protože mají pocit, že si hrají. Tato práce byla nesmírně zábavná a kreativní. A to mě na ní nejvíc bavilo.
Proto jsem se ve chvíli, kdy nastala v mém životě nová příležitost, s nadšením pustila do realizace svých dlouholetých nápadů.
STAČILO SE JEN PONOŘIT DO ON-LINE SVĚTA...
V roce 2015 jsem se se svou rodinou přesunula na druhou stranu světa. Můj muž byl pracovně relokován do Kalifornie. Zůstala jsem odtržena od své práce i zbytku rodiny. Tenkrát jsem si říkala: „Mám krásný obor, ale na cestování velmi nepraktický.“
Proto jsem se v únoru 2016 přihlásila do skvělého kurzu podnikání z pláže, abych zjistila, že i logopedii lze k mému vlastnímu překvapení provádět online. Vytvořila jsem při té příležitosti svůj blog, kde pravidelně uveřejňuji nové články o logopedii www.martinakolmanova.cz. Po krátké době jsem také začala nabízet online logopedické konzultace a poradenství a publikovala jsem několik e-booků o logopedii. Najdete je zde.. V roce 2016 jsem také spustila první on-line kurz v ČR pro předškoláky S Jonášem do školy.
A PAK UŽ JEN ZBÝVALO POTKAT VERONIKU
Na své cestě za oceán jsem potkala grafičku a designerku Veroniku. Zjistila jsem, že maluje přesně ten typ obrázků, které se mi při práci s dětmi nejvíce osvědčiy, a které se mi velmi líbí, protože jsou jednoduché, jasné, tvarově i barevně odpovídají realitě a přitom jsou milé a poutavé. Spojily jsme tedy své síly a tvoříme pro vás a zejména pro vaše děti pomůcky, se kterými vám půjde logopedie s úsměvem.
Přinášíme vám originální pomůcky k upevnění správné výslovnosti i rozvoji řeči jako celku spolu s metodickými návody, jak s pomůckami pracovat. V plánu máme také točit ilustrativní videa.
Do našeho e-shopu jsme vložily myšlenku komplexní péče. Tedy, soustředíme se na to, aby pomůcka rozvíjela vždy více dovedností najednou. Obvykle zrakové vnímání, sluchové vnímání, jazykové dovednosti, motorické a kognitivní dovednosti. Tím je pomůcka účinnější a hlavně zábavnější – jak pro rodiče, terapeuta, ale hlavně pro děti.
Pro pomůcky jsme záměrně nezvolily laminaci, protože se mi dlouhodobě v praxi neosvědčila. Laminované obrázky se lesknou, což může být poměrně nepraktické. Mnohdy kloužou po povrchu, časem se rozlepují, nejsou moc příjemné na dotek a vícekrát se mi stalo, že hrany obrázků řežou. Proto jsme zvolily vizitkový papír. Dostatečně pevný na to, aby pomůcka vydržela nápor dětských prstíků a zároveň příjemný do ručky dítěte. A věříme, že v tomto provedení budou obrázky dětem vyhovovat a bude se vám s nimi dobře pracovat.
Těšíme se na spolupráci s vámi a na ohlasy na naše výrobky.
Martina, Veronika, Katka a Míša.